Kalendar IKRAM PJ

23 June 2014

Laporan: Program Meniti Usia Baligh IkramTeens @ Armanee Condo, Damansara Damai


Tim IkramTeens Petaling Jaya telah menganjurkan Program MUB (Meniti Usia Baligh) bersama AJK Surau Kondominium Armanee di Damansara Damai kelmarin, 22 Jun 2014. Program yang diadakan di Surau Konodominium Armanee telah dihadiri seramai 15 orang remaja berusia 12 hingga 15 tahun.

Modul Meniti Usia Baligh yang telah dibangunkan oleh Jawatankuasa Pembangunan Belia Remaja Ikram Pusat ini memberi persediaan dan ilmu berkenaan reproduksi remaja di awal usia remaja. Antara aspek yang ditekankan di dalam modul ini ialah perbezaan sebelum dan selepas baligh, perubahan selepas baligh, isu pergaulan, aurat dan tanggungan amal selepas baligh dan yang paling menarik, adalah penyerahan taklif antara ibu bapa dan anak-anak pada penghujung program ini.

IkramTeens PJ mengucapkan Jazakumullahu khairan kathira kepada wakil dari IkramTeens Pusat kerana telah hadir pada malam sebelumnya lagi semata-mata memastikan kejayaan program ini. Turut dihargai adalah semua penggerak IkramTeens Petaling Jaya yang telah terlibat sepanjang program di Surau Kondominium Armanee berlangsung.

Bagi sesiapa yang berminat untuk menganjurkan program MUB di surau atau sekolah di sekitar Petaling Jaya, sila hubungi wakil kami di:

Zon Petaling Jaya Utara: Puan Rahibah Omar ~ 012-6029003
Zon Petaling Jaya Selatan: Ustazah Salina Busrowi ~ 013-3690143
 





 
 


 

No comments:

Post a Comment