Kalendar IKRAM PJ

03 November 2013

Ikram PJ Prihatin Terhadap Mangsa Kebakaran Pantai Dalam

Ikram PJ tampil membela masyarakat dengan memberi sumbangan kepada mangsa-mangsa kebakaran di Rumah Pangsapuri PKNS Kerinchi di Pantai Dalam. Kebakaran itu yang berlaku pada petang hari Khamis 31 Oktober 2013 memusnahkan enam unit rumah di tingkat atas pangsapuri.

Beberapa sukarelawan dari kalangan belia Ikram PJ turun membantu pada malam hari kejadian.

Para sukarelawan Ikram PJ bersama ADUN Lembah Pantai YB Nurul Izzah pada malam hari kejadian. 
Derma kilat juga diadakan di kalangan ahli-ahli Ikram yang telah berjaya mengutip lebih daripada RM 5 ribu. Sumbangan disampaikan kepada mangsa-mangsa yang kebanyakannya ditempatkan di Pusat Komuniti Lembah Pantai pada hari Jumaat 1 November. Sumbangan tersebut yang diberikan dalam bentuk barang-barang keperluan seperti susu dan lampin bayi, pakaian, bantal dan selimut, serta wang tunai, disampaikan oleh wakil Ikram PJ Saudara Anuar Aris.

Antara barang-barang sumbangan, ketika ini sedang dalam pengumpulan di Pejabat Ikram PJ.
"Tiada apa yang tinggal." kata pemuda ini. Beliau dan keluarganya sedang ditempatkan secara sementara di Pusat Komuniti Lembah Pantai. 
Wakil Ikram PJ sedang menyampaikan ucapan takziah dan taklimat ringkas pengenalan kepada Ikram kepada mangsa-mangsa di Pusat Komuniti.
Menyampaikan sumbangan bantuan kepada mangsa-mangsa kebakaran bagi mengurangkan beban.

Wanita Ikram PJ juga memanjangkan bantuan dengan melawati mangsa-mangsa pada hari Ahad 3 November. Sumbangan berbentuk barang-barang keperluan anak-anak telah disampaikan, di samping memberikan sokongan moral kepada keluarga yang terbabit.






Kebakaran di Pangsapuri PKNS Kerinchi khamis lalu.
Nota: Foto-foto adalah dengan ihsan Dr Eshamsul, Sdr Hussain, Arif dan Al-Ustazah Hanida.

No comments:

Post a Comment