Kalendar IKRAM PJ

24 July 2013

Majlis Iftar Perdana Hidayah Centre (MIPHC) 2013 Peringkat Negeri Selangor





Majlis Iftar Perdana Hidayah Centre (MIPHC) 2013 peringkat Negeri Selangor telah berjaya diadakan pada 20 Julai 2013 di Shah Alam Convention Centre (SACC) Shah Alam. Bertemakan "Journey to Jannah" ia telah dihadiri oleh lebih 1000 orang peserta, termasuk lebih kurang 400 orang saudara baru dan 100 orang non-muslims. 

Petaling Jaya telah menghantar lebih kurang 30 orang peserta termasuk wakil Jawatankuasa Daerah (JKD), Jawatankuasa Pembangunan Mahasiswa (JKPM) dan Ikram Siswa dari daerah Petaling Jaya. Ikram Petaling Jaya turut membantu menjayakan majlis ini dengan menghantar 20 orang sukarelawan yang bertugas sebagai usherer. 

Majlis dimulakan dengan forum da'wah di sebelah petang. Seterusnya bacaan Al-Qur'an serta terjemahan diadakan sebelum waktu berbuka, diikuti dengan iftar dan solat Maghrib berjemaah. 

Majlis makan diserikan dengan persembahan nasyid oleh kumpulan ABC dan Saff-One. Solat Isya' dan tarawih berjamaah diimamkan oleh imam dari Gaza Shaikh Ismail Matar, yang turut menyampaikan tazkirah Ramadan - menutup MIPHC dengan semangat dan harapan.  

Semoga Allah menerima amalan ini. 

Lihat blog Hidayah Centre Pusat untuk laporan dan gambar-gambar di MIPHC. 

No comments:

Post a Comment