Kalendar IKRAM PJ

10 December 2014

Mukhayyam Akhawat IKRAM PJ 2014

Mukhayyam Akhawat IKRAM PJ 2014





Sabtu - Ahad, 11 - 12 Oktober 2014 telah berlangsung Mukhayyam Akhawat Pertubuhan IKRAM Petaling Jaya di Nur Lembah Pangsun Training Camp & Eco Resort. Kehadiran peserta seramai lebih kurang 50 orang termasuk anak-anak amat menceriakan. Perjalanan peserta ada yang menaiki bas dan berkereta sendiri menempuh perjalanan sekitar 1 jam dari Petaling Jaya ke Lokasi di Batu 19 3/4 Hulu Langat.






Program dimulakan dengan sesi Ice-breaking, indoor games, ceramah, perkongsian bersama Muwarrith, ekspresi seni, riadah spesial, jungle trekking, mandi air terjun, shooting the target dan aktiviti anak-anak termasuk lukisan alam, mandi-manda dan aktiviti bercerita. Suasana yang meredupkan pandangan dan menyejukkan jiwa memberi banyak ruang untuk merasai keagungan Allah S.W.T. melalui ciptaannya yang hebat dan menakjubkan.... SubhanalLahi wabihamdih.

Selepas aktiviti bercerita anak-anak tamat.... sesi bergambar

Penginapan / dorm akhawat

Jawatankuasa  pelaksana mukhayyam 2014

Antara pemandangan yang menarik...

Semoga dapat ketemu lagi di lain ketika dan destinasi. Sesungguhnya pengalaman berukhuwwah sungguh manis lebih manis diri gula dan madu tidak terbayang kerana ianya disaluti iman dan ikatan yang benar lilLahi ta'ala. 

Mantap Ukhuwwah Kukuhkan Saff

No comments:

Post a Comment